.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی شالیزارها ویلا و شالیکاران، کارگر ساختمانی میشوند
در خبرها آمده بود در هشت ماه نخست امسال 850 هزار تن برنج ازکانال های قانونی و رسمی وارد کشور شده ، و وزارت جهاد کشاورزی نیز حداکثر نیاز کشور به برنج را 400 هزار تن اعلام کرده است، و این ...
وقتی شالیزارها ویلا و شالیکاران، کارگر ساختمانی میشوند

در خبرها آمده بود در هشت ماه نخست امسال 850 هزار تن برنج ازکانال های قانونی و رسمی وارد کشور شده ، و وزارت جهاد کشاورزی نیز حداکثر نیازکشور به برنج را 400 هزار تن اعلام کرده است، و این دو نکته در حالی است، که جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران در گفتگو با ایسنا گفته است، که هم اکنون اکثر کارخانجات تولید برنج در شمال کشور مملو ازشالی ها و برنج های تولید داخل است و انبارها سرشار ازبرنج!

و حال با این تولید و این واردات بی رویه، چند راه حل کوچک و ساده، برای حل این مشکل بزرگ و مهم می توان پیشنهاد کرد!

1- برنج های وارداتی را پس فرستاد، که فروشنده خارجی، از گرفتن جنس فروخته شده معذور است.

2- برنج ها را انبار کرد تا در انبارها خراب شده یا خوراک موش ها شود.

3- بجای نان گندم به مردم نان برنج داد!

4- شالی کاران بروند برنجشان را خودشان بخورند!

5- شالیکاران و کارخانجات برنج ورشکست شوند و بروند دنبال کار دیگری، شالیکاران زمین هایشان را به بسازو بفروشها به قیمت مفت بفروشند، تا در شالیزارها، ویلا و آپارتمان ساخته شود، و کارخانجات برنج هم دستگاهایشان را به اوراقچی ها فروخته و محل کارخانه را تبدیل به انبار برنج وارداتی نمایند که سودش بیشتر و زحمتش کمتر است، و البته برای کشاورزان شالیکار هم کار فراوان است، بروند تهران و بجای کارگران افغانی مشغول بکار شوند، و دولت عدالت محور هم نفت می دهد و در کنار بنزین، برنج و تخم مرغ وارد می کند، تا این شالیکاران کارگر ساختمانی شده، بی برنج و تخم مرغ نمانند!

6- برنج های وارداتی را بعنوان کمک برای مردم عراق و افغانستان و ... فرستاد، که هم واردات کنندگان برنج راضی باشند و هم تولید کنندگان برنج داخلی! و این بهترین راه حل است.

بهر حال شمالی های عزیز، اگر بازهم بنابدلایلی به این گونه مشکلات پیش پا افتاده برخوردند، سریع پیام بدهند، تا ما با مغز آفتاب خورده کویریمان، ازاین کویر، راه حل های ناب، یافته و ارسال نماییم.

محمد رضا شوق الشعراء /یزد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.